Želite kao Lider u svome okruženju poticati motivaciju, povjerenje i sigurnost te istovremeno ukloniti strah zaposlenika, negativnost i skepticizam? U procesu vođenja ljudi vrlo važno je kad Lideri odvoje vrijeme za komunikaciju sa zaposlenima i izgradnju odnosa.
Kada vodstvo/vlasnici firme dijele viziju, optimizam i svrhu postavljenih ciljeva, motivacija i predanost zaposlenika je osigurana. Jon Gordon navodi šest akcijskih koraka koji Lideri mogu primijenit a potiču motivaciju kod zaposlenika.
1. Svakodnevno komunicirajte sa zaposlenima
“Komunicirajte transparentno, budite autentični i jasni. Bez obzira imate li zakazani jutarnji sastanak svaki dan, okupite tim poslijepodne u svom uredu ili izvedite tim na ručak, neka vam je prioritet da razgovarate sa svakim članom tima redovito. Možda ste zauzeti, ali istina je da si zaista ne možete priuštiti da ne razgovarate s njima “, preporučuje Gordon.
2. Prenosite optimizam kao voditelj
Kao vođa, vaše najvažnije oružje protiv pesimizma je prenošenje vašeg optimizma i vizije drugima. To nadahnjuje druge da razmišljaju i djeluju na način koji potiče rezultate.
Od svakodnevnih raznovrsnih sastanaka, e-mailova do odlazaka na konferencije važno je podijeliti svoj optimizam sa svojim timom. Optimizam je konkurentska prednost i morate ga prenijeti u svemu što kažete i učinite. Kao jedan od najvećih američkih inovatora, Henry Ford, rekao je: “Mislite li da možete, ili mislite da ne možete – u oba slučaja ste u pravu i to ćete i dokazati.”
3. Dijelite svoju viziju
Nije dovoljno samo biti optimističan. Morate dati svojem timu i organizaciji nešto da bi bili optimistični. Razgovarajte o tome gdje ste bili, gdje ste sada i gdje planirate biti. Dijelite svoju viziju svjetlije i perspektivnije budućnosti, govorite o akcijskim koracima koji se moraju poduzeti.
4. Razvijte odnose s timom
Odnosi stvaraju iskrenu motivaciju. Mnogo je lakše motivirati nekoga ako ga poznajete i on poznaje vas. Uostalom, ako si ne uzmete dovoljno vremena da upoznate ljude koji rade za vas, kako onda možete doista znati koji je najbolji način vođenja, treniranja i motivacije?
Odnosi su temelji na kojima se uspješan tim i organizacija gradi.
5. Stvorite fokusiranost prema cilju
Kreirajte fokusiranost prema cilju. Prava motivacija leži u fokusiranosti na cilj i želji za razlikom. Sjednite sa svakim pojedincem u vašem timu i razgovarajte kroz njegove osobne ciljeve i recite kako vidite da se ti njegovi ciljevi uklapaju u veću sliku. Dajte im osjećaj važnosti koja će potaknuti njihovu vatru na poduzimanje akcija.
6. Neka vam je stalo do zaposlenika
Glavno pitanje koje svaki zaposlenik u svakoj organizaciji želi znati jest: “Da li vam je stalo do njega; mogu li ti vjerovati?“
Ako je vaš odgovor da, vjerojatnije je da će ostati kod vas duže vrijeme i raditi s vama. Zaposlenici koji se osjećaju da se brine o njima, da ih se poštuje i da je rukovoditelju stalo do njih više su angažirani u onome što rade i radit će s više potencijala.
Razmislite o tome: Gallupova istraživanja pokazuju da zaposlenici koji misle da se njihovi menadžeri brinu o njima, su lojalniji i produktivniji od onih koji to ne misle. Ako vodite brigu o svom timu i odvojite vrijeme za njih, oni će vam vratiti kroz produktivnost, kreativnost i lojalnost. Ako vaši zaposlenici znaju da vam je stalo do njih, oni će željeti raditi za vas. To je najveći motivator.
Ako vjerujete da vaš tim može učiniti velike stvari, vjerovat će i oni također i to vjerovanje potaknuti će ih na akcije i pružiti vam rezultate koje tražite.
Nigdje ovih šest akcijskih koraka rukovođenja nije važnije nego u današnjim organizacijama. Vodstvo nastoji izvući najbolje što zaposlenici mogu ponuditi, njihovu motivaciju i diskrecijsku energiju. Uz aktivnu ulogu vodstva osigurana je motivacija i predanost zaposlenika.