Vlasnici kompanija svim srcem vjeruju u svoju kompaniju i želja za ostvarenje vlastite vizije motivira ih da rade još više i pronalaze nove načine širenja poslovanja.
Nažalost, isto se ne može uvijek reći i o zaposlenicima. Ponekad čak i najbolji menadžeri trebaju misliti izvan okvira kako bi pronašli kreativne i pouzdane načinemotiviranja svojih zaposlenika.
U nastavku donosimo 10 motivacijskih tehnika najperspektivnijih mladih poduzetnika .
”Mi razvijamo sustav povratnih informacija koji nagrađuje zaposlenike za upotrebu aplikacije kompanije. Također sustav nagrađivanja primjenjujemo i za ispunjavanje određenih ciljeva. Dokazani motivator za studente i zaposlenike podjednako je zarađivanje “značke” ili bodova za izvršavanje određenih zadataka.”
”Ako im date do znanja da imate povjerenja i ovisite o zaposlenicima, sukladno tome oni će učiniti najbolji mogući posao i rijetko će vas razočarati.”
”Postavite manje ciljeve na putu do većih kako bi zadržali motivaciju zaposlenika na putu dosezanja većih ciljeva npr. usredotočite se na dobivanje 100 novih kupaca u tekućem mjesecu. Zatim nagradite tim za postizanje cilja s ručkom ili proslavite u nekom kafiću. Na ovaj način zaposlenici će uvidjeti da su vam ciljevi realni i da svatko ima koristi od napornog rada.”
”Ja mogu motivirati svoje zaposlenike dajući im svrhu. Kada to postignete, oni bolje razumiju viziju i sposobni su postići veće rezultate. Osim toga, razumijevajući svoju svrhu i svrhu poslovanja, zaposlenik će bolje razumjeti koja su očekivanja od njega i u mogućnosti je vidjeti veću sliku.”
- Josh York, GYMGUYZ
”Ja uvijek u uredu podižem energiju. Stvarno sam entuzijastičan i želim da moji zaposlenici osjete tu pozitivnu energiju. Budući da je kultura važna za mene, puštam glazbu, zabavljam se, šalim se. Mi naporno radimo, ali se i zabavljamo.”
”Vrlo sam otvorena sa svojim zaposlenicima o tome što se događa na najvišoj razini tako da nema iznenađenja i svatko ima priliku postavljati pitanja i dati povratne informacije. Želim da se zaposlenici osjećaju uključeni u velike odluke. To mi je pomoglo u održavanju motivacije i povećanju lojalnosti i ponosa tvrtke.”
”Naša poslovna kultura daje prioritet ravnoteži između posla i života (work-life-balance) i time do pridonosi povećanu produktivnost i ukupnu sreću na radnom mjestu. Mi potičemo zaposlenike na iskorištavanje godišnjeg odmora u cijelosti. ”
” Nevjerojatno je kako zaposlenici cijene kad mi se kaže “molim te” i “hvala ti” . Mi jednostavno razgovaramo sa zaposlenicima na način kako bi htjeli da se razgovara. Također imamo i pravilo ‘otvorenih vrata’ kada se radi o prijedlozima i idejama. Kada zaposlenici osjećaju da je njihov glas važan, oni osjećaju da su važni u tvrtki i imaju više interesa osim isplate plaće.”
” Motivirati zaposlenike ne znači samo osigurati im vrijeme za odmor nego pokazati im da oni čine razliku i da su cijenjeni. Svaki put kada imamo sastanak, organiziramo da svaki član tima jednom vodi sastanak. Na ovaj način svatko ima mogućnost podijeliti svoje mišljenje i ima osjećaj važnosti u timu.”
”Važno je da zaposlenici razumiju veću sliku i da mogu vidjeti kako će ono što rade u ovom trenutku na kraju doprinijeti krajnjem cilju. Dajte im zadatke i projekte da rade i uvjerite se da razumiju kako se ovo uklapa u veliku sliku. Talentirani zaposlenici će ići iznad i izvan onoga što se očekujete od njih.”
* Ovo su rezultati ankete poduzetnika na temu Motivacija zaposlenika provedeni od strane Young Entrepreneur Council (YEC), organizacija koja se sastoji od najperspektivnijih mladih poduzetnika na svijetu.